Isabela Arraes i Héctor Hernández ens explique la seva experiència a Alemanya.

Durant la nostra estada a Alemanya l’experiència ha sigut en general bona. Des del primer moment en que vam arribar a Bremen un ciutadà alemany ens va ajudar a arribar a Osnabrück, on ens esperaven les famílies d’acollida.
Alemanya és un país diferent  en referència a les costums (l’hora de menjar i el menjar), al principi ens va costar adaptar-nos als horaris i al menjar, però al final ens hem adaptat. Osnabrück és una ciutat molt semblant a Lleida (distribució, transport públic i població), on ofereix grans quantitats de tendes, restaurants, ocis, etc.
L’experiència laboral per la meva part (Isabela Arraes), ha sigut molt bona. L’empresa i els treballadors em van rebre amb els braços oberts i em van ajudar a adaptar-me al dia a dia laboral. He pogut posar en pràctica tot el que he après durant el curs d’Administració i Finances,  l’experiència viscuda ha sigut extraordinària. Ho recomanaria per qualsevol alumne que vulgui veure com funciona els seus estudis a un altre país.
 L’experiència laboral d’Hèctor ha sigut bona i sobretot fàcil. A causa de la seva experiència prèvia en el sector, l’única dificultat  trobada ha sigut l’idioma.   S’ha de dominar molt l’idioma alemany o tenir poca vergonya a l’hora de parlar per a poder expressar-te i relacionar-te amb els companys de treball. “He tingut sort de trobar-me només amb treballadors que parlessin alemany, provocant que aprengués l’idioma més ràpidament”.  Treballar amb projectes a l’Escola, m’ha ajudat  a introduir-me en un equip de treball amb una relació molt estreta amb el projectista. També he tingut l’oportunitat de treballar amb una seguretat que no es troba a Espanya.

L’acollida de les famílies ha sigut molt bones. L’ajut rebut per part dels amfitrions ens ha ajudat a adaptar-nos al dia a dia Alemany i ha entendre la seva cultura i costums.  En general hem tingut l’oportunitat de visitar les diferents ciutats de la regió i conèixer més Alemanya i els seus habitants.