El dimecres 7 de febrer l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’IFE i tot el professorat i TIS, van poder gaudir d’una activitat molt especial anomenada Referents. Aquesta activitat es va dur a terme gràcies a l’empresa Fem Base i a l’Educació a l’Abast.

En Ramon Folguera director de l’empresa Fem Base, va explicar què significa la paraula referents, a més també va fer saber qui n’eren els seus. Després va donar pas a tres referents de la ciutat de Lleida, tots tres han estat esportistes d’èlit i ara continuen implicats en el món de l’esport.

Aquestes tres persones són:
– Victor Vidal: Porter de futbol, exjugador del Lleida Esportiu i campió de la Kings League.
– Eva Ledesma: Atleta, campiona d’Espanya de Triatló entre molts altres premis i ara entrenadora.
– Jean Marc Agnero: Exjugador del Lleida Esportiu de futbol i ara Agent FIFA.

Tots tres van explicar la seva història de vida: com van arribar al món de l’esport, l’esforç que requereix complir els teus somnis, quines dificultats han hagut de passar durant tota la seva vida esportiva i personal, entre d’altres. Totes les històries dels ponents van ser molt punyents i interessants.

En Jean-Marc va il·lustrar com va ser la seva arribada a Espanya des de l’Àfrica, ja que va ser estafat per una màfia que portava a joves africans a Europa mentint-los i robant-los-hi els seus diners, és per això que es va fer Agent FIFA, per ajudar a que aquestes injustícies no passin més. En Victor va donar molta importància a continuar formant-se tot i ser professional de l’esport, ell per exemple tot just ha acabat la carrera de medicina. L’Eva, d’altra banda, va parlar sobre l’esforç que requereix l’atletisme i de com aquest esport pot ensenyar als més joves a marcar-se objectius i continuar creixent com a persones.

Va ser una trobada molt interessant, on els alumnes van poder conèixer a tres referents de la nostra ciutat i aprendre molt d’ells.

Volem donar les gràcies als tres ponents i a l’empresa Fem Base en especial al Ramon Folguera.