XERRADA AFANOC 17/11/2023

L’associació de familiars i amics amb nens oncològics de Catalunya (AFANOC), va oferir una xerrada a la biblioteca del nostre centre Institut Escola del Treball, el dia 17 de novembre de 2023 de 9h a 10:45h per explicar a l’alumnat de 2n, 3r i 4rt d’IFE qui són i quina tasca fan.L’AFANOC és una entitat sense ànim de lucre que treballa per poder garantir una millor qualitat de vida a nens i adolescents amb càncer, així com també als seus familiars i també per sensibilitzar a la població de la realitat d’aquesta malaltia. El  ingressos de l’AFANOC provenen de diferents fonts: esdeveniments com el Posa’t la Gorra, entre d’altres, venta de marxandatge, quotes dels socis de l’entitat i finalment donacions d’empreses i particulars. Gràcies a tots aquests diners es pot mantenir la
Casa dels Xuklis de Barcelona (des de 2011), que dona allotjament a 25 famílies i tots els serveis que ofereixen (psicologia, treball social, fisioteràpia, entre d’altres). L’AFANOC, es va crear al 1987 per un grup de pares i mares que van veure la necessitat d’unir-se per sensibilitzar a la població de la realitat del càncer infantil i així també poder oferir una millor qualitat de vida als infants i adolescents amb càncer i a les seves famílies. Actualment té seus a Barcelona, Lleida, Tarragona i ben aviat se n’obrirà un altra a Girona).

Va ser una xerrada molt distesa i interessant, on l’alumnat i professorat va poder participar i fer preguntes i també va emocionar-nos molt a tots i a totes.

TAULA MARXANDATGE AFANOC 20/11/2023

Arran de la xerrada del dia 17/11/2023, el dia 20 de novembre tot l’alumnat d’IFE (tots els cursos), es va implicar durant la jornada escolar de 9h a 14h i per torns, acompanyats pel professorat. Van muntar una taula de marxandatge de productes de l’AFANOC a davant de la porta del centre. Es van recollir 403,50€ amb la venta de marxandatge, i a més, les donacions en una guardiola. Tots aquests diners, es van entregar a l’entitat per a què pugui seguir amb la meravellosa tasca que fan per als infants i adolescents amb càncer i les seves famílies.