El divendres dia 16 de febrer, els quatre cursos de L’IFE d’auxiliar de vendes i atenció al públic del nostre centre van anar a veure l’ANIMAC al Caixafòrum de Lleida.

Aquest any l’ANIMAC s’ha basat amb la temàtica de la Diversitat i per tant els curts d’animació que va poder veure l’alumnat i el professorat acompanyant, parlaven de diferents temes que engloben aquesta temàtica. Els curts han estat elaborats amb diferents tècniques com el 2D, 3D i Stopmotion.

Els curts que van poder veure són els següents:

PIG- Animació 2D- Crítica social– és la historia d’una societat representada per animals que fa ús i abús d’un recurs escàs (un porc que genera electricitat) sense adonar-se que es pot acabar i que això pot provocar una catàstrofe.

El príncep captaire- 3D- La diversió– En aquesta versió esbojarrada i divertida del famós conte de fades d’Andersen coneixem el jove porquer que té cura dels porcs del rei. Tot i que és Nadal, el nen i els porcs s’avorreixen a la porquera. I de sobte el nen que recorda que té la seva olla màgica. Què farà la princesa per aconseguir-la? Que li donarà a canvi?

El primer metahumà- els cànons de bellesa– Un curtmetratge animat sobre un artista digital a qui contracten per fer una col·laboració artística amb el seu doble metahumà com a centre de la campanya. Però resulta que l’empresa vol fer-li una “cirurgia plàstica”.

Forza REA!- 2D- diversitat sexual– La Rea vol entregar una carta d’amor. Amb els patins posats, es disposa a lliurar-la quan, de sobte, la carta surt volant i la Rea s’embarca en una vertiginosa cursa pel poble per atrapar-la. La carta li volia entregar a una altra noia.

La gran cita de conej- 2D- el surrealisme– El Conej vol fer el millor regal del món a la seva xicota, per a la seva cita, així que construeix un coet per dur-la a l’espai. En el transcurs de la història, s’haurà d’esforçar molt si de debò vol aconseguir que la seva novia accepti anar a la Lluna en un viatge sideral.

Eastern- 2D i 3D– Per un encàrrec del cap dels indis, un famós mercenari arriba a l’Est per matar el seu objectiu i aconseguir la recompensa. Ràpidament el mata, però descobreix que tota la gent té la mateixa cara. Per tant, acaba matant a tot el poblat i així l’indi es queda el poble per a ell sol.

Va estar una experiència valorada de manera molt positiva per l’alumnat i professorat de l’IFE, ja que a través de l’animació es va convidar als assistents a pensar, a reflexionar i a extreure les conclusions pertinents que van dur a un aprenentatge molt interessant.