CFGM Fusteria i moble- prova

missatge clau Fusta fabriquem
missatge clau Fusta estranger
350h

Aquests estudis capaciten per fabricar elements de fusteria i mobles, realitzant els processos de mecanitzat, muntatge, acabat, emmagatzematge i expedició de productes.

Tenen una durada de 2.000 hores (1.617 lectives en el centre educatiu i 383 de pràctiques en un centre de treball) distribuïdes en dos cursos acadèmics.

S’ofereixen conjuntament amb els estudis de grau mitjà d’instal·lació i moblament (distribució conjunta): L’alumnat que finalitza el CFGM de fusteria i moble pot completar la seva formació cursant, en un tercer any, els continguts específics del CFGM d’instal·lació i moblament i convalidar els continguts comuns a ambdós cicles.

L’alumnat pot realitzar pràctiques en empreses estrangeres dins del programa europeu de mobilitat Leonardo da Vinci.

• Materials en fusteria i moble
  • Solucions constructives
  • Operacions bàsiques de fusteria
  • Operacions bàsiques de mobiliari
  • Control de magatzem
  • Documentació tècnica
  • Mecanització de fusta i derivats
  • Mecanització per control numèric en fusteria i moble
  • Muntatge de fusteria i moble
  • Acabats en fusteria i moble
  • Formació i orientació laboral
  • Empresa i iniciativa emprenedora
  • Anglès tècnic
  • Síntesi
  • Formació en centres de treball
  • Operador/a de màquines fixes per fabricar productes de fusta
  • Operador/a de premses
  • Operador/a muntador/a de banc
  • Muntador/a acoblador/a d’elements de fusteria
  • Envernissador/a, lacador/a de banc
  • Responsable de secció d’acabats
  • Ordinador personal portàtil (necessari a 1r i 2n curs). Requisits mínims de l’equip:

Intel I5 8250 o AMD Ryzen 5 2500U (generació del processador que estigui en venda actualment)
8Gb RAM
Disc dur 250Gb (preferiblement SSD)
Targeta gràfica Nvidia 1050 o equivalent encara que sigui no dedicada.

• Programari Microsoft Office 2016 o superior: cost orientatiu de la llicència a partir de xx€(*)
  • Caixa d’eines, eines manuals i equips de protecció individual (necessari a 1r i 2n curs): cost aproximat xx€(**)
  • Llibre FOL (necessari a 1r curs): cost aproximat xx€(**)
    • Títol, autors, editorial, ISBN
  • Llibre Anglès Tècnic (necessari a 2n curs): cost aproximat xx€(**)
    • Títol, autors, editorial, ISBN

(*) Aquest preu pot variar molt en funció de la tipologia i disponibilitat de la llicència a l’abast. En cas de dubte, el centre us pot assessorar a l’inici de curs
(**) Aquests preus son del tot orientatius i estan sotmesos a canvis. Si detecteu variacions significatives, contacteu amb el tutor/a.

FM-calen
Horari2