Cerdanyola del Vallès, 1 de febrer de 2024

El passat dia 1 de febrer, l’alumnat de segon curs de Renovables de l’Escola del Treball va tenir l’oportunitat única de visitar les avançades instal·lacions de l’empresa Sener, situada a Cerdanyola del Vallès.

La visita va permetre els estudiants obtenir una visió en profunditat de la planta fotovoltaica del complex, on van aprendre sobre les tecnologies solars i com aquesta instal·lació contribueix a la generació d’energia renovable. Amb la guia dels experts de Sener, els alumnes van tenir l’oportunitat d’explorar les diverses etapes de producció i entendre com la innovació en el camp de les renovables està sent aplicada a la pràctica.

Una part destacada de la jornada va ser la explicació detallada de la planta de eòlica marina Parc Tramuntana, un projecte que Sener té projectat al Golf de Roses. Els estudiants van tenir l’oportunitat de conèixer els detalls tècnics d’aquesta planta, que es preveu que contribueixi significativament a la generació d’energia eòlica marina i promogui la sostenibilitat a la regió.

El professor responsable de la visita, destacant la importància d’aquest tipus d’experiències pràctiques, va dir: “És fonamental que els estudiants puguin connectar els coneixements adquirits a l’aula amb el funcionament real de les instal·lacions. Aquesta experiència ha estat una oportunitat enriquidora per als nostres alumnes, que han pogut veure de prop com les tecnologies renovables estan transformant el sector energètic.”

La jornada va concloure amb una sessió de preguntes i respostes, on els estudiants van tenir l’oportunitat de plantejar dubtes i aprofundir en els conceptes que van aprendre durant la visita. Aquesta experiència educativa ha estat un pas més en la formació dels futurs professionals de les energies renovables.