Països socis del projecte europeu EROVET+ es reuneixen a Lleida per pilotar un curs d’emprenedoria i reunir-se per supervisar el desenvolupament del projecte

L’Institut Escola del Treball és coordinador d’EROVET+, un projecte europeu que pretén dotar de serveis i recursos a tot l’alumnat de Formació professional dels diferents països que l’integren.

Durant la primera setmana de Maig, professorat i alumnat d’Itàlia, Grècia, Turquia, Regne Unit, França, Lituània i Portugal es van trobar per pilotar un curs d’emprenedoria (E2BM), que venia preparant-se des de feia mesos. El contingut els proporcionava eines per desenvolupar els seus projectes emprenedors: la idea, el pla d’operacions, el pla de màrqueting, el pla financer, etc. L’alumnat també va poder gaudir de la visita de Gorka Bartolomé que els va ajudar a transmetre la seva idea a través de l’Elevator pitch. Al finalitzar el curs, es va celebrar l’esdeveniment Celebrating Europe en el qual, Mr George Hayes va realizar una lectura A world in Union per després donar lloc a les defenses dels diferents equips dels seus projectes desenvolupats durant la setmana. Es va proclamar un equip guanyador i es van entregar certificats del curs a tots els participants.

D’altra banda, els socis d’EROVET+ es van reunir per treballar en els diferents resultats que el projecte està aportant: l’aplicació, la plataforma d’innovació, l’intercanvi de vídeos entre països, les Newsletters, etc. A més a més, la reunió transnacional també va servir per determinar el futur d’aquest projecte i com es pot sostenir en el temps.

Durant la setmana, vam tenir temps d’ensenyar-los les zones més boniques de la ciutat de Lleida i la comarca de les Garrigues, on els participants van ser partícips d’una part de la ruta de la pedra seca de Torrebesses, així com altres elements arquitectònics del poble.

Convé destacar que el resultat del curs de pilotatge va ser profitós tal i com ens han transmès les enquestes de satisfacció i que els avenços en el projecte fan que cada cop ens apropem més a les necessitats del mercat laboral actual i per tant, a les de l’alumnat.