15 joves estudiants de l’FP Dual a Catalunya debaten sobre les millores necessàries, amb un paper destacat de l’Escola del Treball de Lleida

Barcelona, 11 d’octubre de 2023 – Avui, l’Escola del Treball de Barcelona ha estat l’escenari d’una important trobada que ha reunit a 15 joves estudiants de Formació Professional Dual (FP Dual) per abordar les millores i els reptes que afronten en el seu recorregut educatiu. Aquesta iniciativa s’emmarca dins del projecte “Veus x l’FP Dual,” impulsat per la Fundació Bertelsmann, amb l’objectiu de promoure la participació juvenil i millorar la qualitat de l’FP Dual a Catalunya.

L’Escola del Treball de Lleida, com a part activa d’aquest projecte, ha estat una peça fonamental en la mobilització i representació de l’alumnat. La Conselleria d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha jugat un paper destacat en l’organització d’aquest esdeveniment, el primer d’una sèrie que es preveu que es desenvoluparà en altres regions d’Espanya. A la reunió, s’han congregat joves estudiants de FP Dual de l’Escola de Treball de Lleida, l’Institut Pere Martell de Tarragona, l’Institut Montilivi de Girona, a més dels anfitrions de l’Escola del Treball de Barcelona.

El projecte “Veus x l’FP Dual” va prendre forma fa unes setmanes amb una enquesta destinada a conèixer l’opinió dels estudiants d’FP Dual, la qual ha estat la base per a la planificació d’aquest focus group. El procés culminarà amb una trobada propera en què una delegació dels joves que han participat avui presentarà les seves conclusions a un representant polític de la Conselleria d’Educació catalana.

Aquesta iniciativa ofereix una plataforma única perquè els estudiants expressin les seves preocupacions i idees per millorar l’FP Dual a Catalunya, amb l’objectiu de garantir una educació de qualitat i alineada amb les necessitats del mercat laboral. Amb la participació activa de l’alumnat, en particular dels estudiants de l’Escola del Treball de Lleida Pol Gibert Suñé, Mariela Peña Terán i Naomi Garcia Tenorio, es pretén transformar i millorar aquesta modalitat d’ensenyament i formació per a un futur més prometedor.