El passat dimecres 8 de març, els alumnes de primer del CFGS de Energías Renovables van visitar l’instal·lació solar de la societat “Fotovoltaica Garrigues, S.L.” situada al terme municipal d’Arbeca (Lleida). Aquesta planta fotovoltaica està composta per 10 seguidors solars, amb 42 panells solars cada un, fent un total de 1000Kw instal·lats.

Durant la visita, el Sr. Jordi Perelló, encarregat de la planta, va explicar als alumnes com va sorgir la idea de construir aquesta instal·lació i com s’han hagut d’adaptar a la normativa estatal en matèria de renovables des de la seva construcció. També van aprendre sobre el manteniment setmanal que es realitza per assegurar que tots els seguidors treballin a potències òptimes i s’aprofiti al màxim la radiació solar.

Els alumnes van tenir l’oportunitat d’observar la instal·lació solar de prop i aprendre de primera mà com funciona i com contribueix a la generació d’energia renovable. Aquesta experiència va ser una oportunitat única per als estudiants per conèixer les tecnologies més actuals en el camp de les energies renovables i comprendre la seva importància en la lluita contra el canvi climàtic.