El passat dimecres 15 de gener, l’alumnat de segon curs de l’IFE va visitar la botiga Roba Amiga, una de les dues botigues de la ciutat de Lleida que promouen les entitats Càritas i Fundació Jaume Rubió amb l’objectiu de lluitar contra l’atur a través del reciclatge de la roba.

La visita amenitzada per les explicacions de l’Empar ha situat a l’alumnat en el context del comerç al detall i alhora sostenible i que connecta estretament amb la realitat de l’alumnat a l’aula. A través del projecte simulat d’una botiga de roba de segona mà, els alumnes posen en pràctica al llarg del curs, les tasques d’atenció al client i marxandatge. En aquests moments, coincidint amb l’època de rebaixes on el marxandatge és de vital importància.

El projecte solidari de Roba Amiga promou el desenvolupament integral de les persones, especialment de les més pobres i excloses, per a la seva reinserció laboral. Disposa de 205 contenidors de recollida a la província de Lleida i hi està present als 90 municipis. Les accions permeten reduir la quantitat de residus, estalviant un cost anual d’entre 100 i 200 euros per tona. I, és que la roba… dóna per molt!