Els alumnes de 2n del CFGS d’Educació i control ambiental fan els seus primers BTC en el taller que ens han ofert els arquitectes Xavi Marco i Marc Saladrigues, de visita al centre el 26 de novembre.

Paradoxalment, el premi BBConstrumat d’aquest any passat 2017 en l’àmbit de materials i productes innovadors, va caure en un projecte que fa servir materials pròpiament arcaics. L’empresa guardonada, la lleidatana FETDETERRA, que treballa amb productes innovadors en terra, ha sabut combinar l’ús d’uns materials, d’entrada gens sofisticats, amb la tecnologia i el disseny actuals. Aquest és un exemple dels nous corrents que se segueixen avui en dia en arquitectura. Després d’un reenactment de les tècniques de bioconstrucció de tota la vida amb els alumnes, com la tova, la tàpia, el cob, i d’altres més modernes, com els BTC (Blocs de Terra Comprimida), o el “súper-adob”, hem fet amb el Marc i el Xavi les nostres primeres obres amb terra crua (sense coure les peces). El BTC és un material totalment sostenible i biodegradable, i a més ofereix unes excel·lents qualitats d’aïllament i inèrcia tèrmica. Aquests arquitectes també col·laboren en diferents projectes amb l’Arnau Bujons i CASETADEPALLA, un altre projecte de l’arquitecte que ja vam conèixer a la Fira Natura de Tàrrega d’aquest any.