Parchís online

El parxís és un joc de taula d’atzar. Es juga amb 1 o 2 daus i 4 fitxes per a cada un dels jugadors/es (de 2 a 4, tot i que també hi ha taulers per a 6 o 8). L’objectiu del joc és que els jugadors/es portin totes les peces des de la sortida fins a casa. El primer que ho aconsegueixi serà guanyador/a.

El Parxís és molt semblant al Ludo, introduït a Anglaterra el 1896. Al mateix temps el Ludo es basa en el Pachisi, d’origen indi. El seu nom prové de la paraula en hindi pacis, que significa 25, ja que era la màxima puntuació que es podia aconseguir en el joc predecessor del Pachisi: el Chaupar.

El parxís modern és una variant del Ludo. El ludo es va començar a comercialitzar a finals de l’època victoriana, gràcies a les colònies que Anglaterra tenia a l’Índia.

El parxís és un del jocs més difosos i al que tothom sap jugar. En totes les cases podem trobar un tauler de joc. Els dispositius mòbils i els ordinadors amb l’ajut d’internet han permés a la versió online del parxís continuar el seu progrés i difusió.

Vols veure una partida online?

El joc està plantejat en mode torneig de 4 jugadors. Cada jugador/a competirà contra altres 3. Així, el jugador/a que guanyi la partida passarà a la següent ronda.

L’organització de l’ETGAMES publicarà els jugadors/es que han de competir i l’ordre en que ho faran. La no presentació d’un jugador/a en el moment de la competició implica la pèrdua del torneig i la eliminació definitiva.

Les regles son molt elementals i podrien no recollir totes possibles situacions i per això preguem per tal que l’ètica i el sentit comú ens il·luminin.
L’organització pot ampliar, reduir o modificar les següents indicacions si ho considera necessari per garantir el desenvolupament del torneig.

En general, no es permet desconcentrar, molestar o dificultar el joc d’un participant quan competeix. Cal respectar el joc de tothom.

Torneig

• Serà una competició en format de torneig.
  • Es jugaran rondes de partides de 2 de jugadors/es.
  • El jugador que guanya la partida passa a la següent ronda

Regles del joc

Les regles del joc son les del parxís amb dos daus. El sistema permet decidir quina fitxa i dau comptar. Podem moure una fitxa amb el valor d’un dels daus i una altra fitxa amb l’altre dau o que un mateix dau compti la suma del valor dels dos daus. A banda d’això, el sistema no permet fer trampes.

parchis-online

Si vols practicar pel torneig segueix aquests passos:

Configuració del joc

• Per jugar, cal fer registre.

• Un cop registrat, accedir a “Mesas”.

• Tria una taula i configura-la a 4 jugadors.

• El teu contrincant ha d’entrar en la mateixa taula. A jugar!

• En aquest torneig podran participar les persones que pertanyin a la comunitat educativa de l’institut Escola del Treball de Lleida amb els següent perfil de la comunitat educativa:
    • Alumnat i exalumnat
    • Professorat (i familiars)
    • Pares i mares
  • L’organització del torneig pot decidir no admetre una persona en la competició per motius disciplinaris o d’altres.
  • Per participar cada jugador/a ha d’omplir i trametre el següent formulari d’inscripció:

Enllaç al formulari

Escola del Treball