Uno

L’UNO és un joc de cartes que consisteix en desfer-se de totes les cartes amb les que comences el joc, que son set més aquelles que vas “robant” durant la partida. Cada vegada que un jugador no té una carta del color o número ni un comodí, ha d’emportar-se o robar una carta del munt.

La idea de l’UNO va ser desenvolupada el 1971 per Merle Robbins, un barber estatunidenc. A dia d’avui i des de 1992, el joc està sota el nom i producció de Mattel.

El joc està plantejat en mode torneig de 4 jugadors/es. Cada jugador/a competirà contra els altres tres per ser el primer.  Es realitzaran tres partides d’uns 5 minuts  i passarà a la següent ronda qui guanyi més punts en el total de les tres partides. La disposició de punts per partida és la següent:

• 1r lloc – 100 punts
  • 2n lloc – 75 punts
  • 3r lloc – 50 punts
  • 4t lloc – 45 punts

L’organització de l’ETGAMES publicarà els jugadors i jugadores que han de competir i l’ordre en el que ho faran. Si un participant no es presenta en el moment de la competició implica la pèrdua del torneig i la eliminació definitiva.

A continuació trobareu les regles que regiran el torneig. Aquestes regles son molt elementals i podrien no recollir totes possibles situacions i per això preguem per tal que l’ètica i el sentit comú ens il·luminin.
L’organització pot ampliar, reduir o modificar les següents indicacions si ho considera necessari per garantir el desenvolupament del torneig.

En general, no es permet desconcentrar, molestar o dificultar el joc d’un participant quan competeix. Cal respectar el joc de tothom.

Torneig

• Serà una competició en format de torneig on passa a la següent ronda el jugador/a que més punts acumula en acabar el torneig.
  • En cada torneig es jugaran 3 rondes de partides de 4 de jugadors/es.
  • En cas d’empat és jugarà una 4 partida de desempat.

Si vols practicar pel torneig has de tenir instal·lat el joc en el teu dispositiu mòbil i jugar on-line.

• En aquest torneig podran participar les persones que pertanyin a la comunitat educativa de l’institut Escola del Treball de Lleida amb els següent perfil de la comunitat educativa:
    • Alumnat
    • Professorat
    • Pares i mares
  • L’organització del torneig pot decidir no admetre una persona en la competició per motius disciplinaris o d’altres.
  • Per participar cada jugador/a ha d’omplir i trametre el següent formulari d’inscripció:

Enllaç al formulari

Escola del Treball