El passat dia 15 de gener a les quatre de la tarda, els alumnes de 1r curs de CFGS de Transport i Logística es van desplaçar fins a la sala de cinema Funatic per assistir a la projecció d’una pel·lícula en llengua francesa, en V.O. subtitulada.

Amb aquesta activitat s’ha intentat reforçar l’aprenentatge de la segona llengua estrangera que estudien els alumnes de l’esmentat cicle.

“Le Grand bain” (títol de la pel·lícula) es va estrenar a França a l’octubre del 2018 amb un cert èxit. Donada la seva contemporaneïtat, els alumnes no només van estar immersos durant una hora i cinquanta-vuit minuts en un entorn real de la llengua del país veí, sinó que van gaudir també d’una història completament actual de superació personal plena de peripècies.

C’est dans les couloirs de leur piscine municipale que Bertrand, Marcus, Simon, Laurent, Thierry et les autres s’entraînent sous l’autorité toute relative de Delphine, ancienne gloire des bassins. Ensemble, ils se sentent libres et utiles. Ils vont mettre toute leur énergie dans une discipline jusque-là propriété de la gent féminine : la natation synchronisée. Alors, oui c’est une idée plutôt bizarre, mais ce défi leur permettra de trouver un sens à leur vie.

(Resum argumental que apareixia a la versió original estrenada a França)