L’alumnat de 2n d’IFE hem visitat el passat mes d’abril les instal·lacions del CFGM de Fusteria i Moble del centre a càrrec del professor i cap de departament Jaume Semis.

Hem conegut la màquina Dynestic 7505 de Holzher que permet el mecanitzat de taulers de gran eficiència amb l’última tecnologia de Nesting.

Permet la construcció òptima en cicles més breus de mecanitzat, alhora que produeix els millors resultats, amb la qual cosa, hem creat un joc de trencaclosques format per 3 peces llises preparades anteriorment pel Jaume.

Hem sabut que la màquina fixa les peces amb un sistema de creació d’un espai al buit, però necessita una superfície gran per fixar-la. Per tant, com les peces son petites, s’ha hagut de fer un motlle per poder introduir les mateixes a dins i que quedin fixades perquè la màquina pugui treballar. Una vegada fixades, la fresadora fa els forats ordenats anteriorment a l’ordinador.

Així doncs, després d’un procés que va captar molt l’atenció de l’alumnat de l’IFE, vam tenir un joc de trencaclosques per cada un.

Valorem molt positivament l’experiència i ens satisfà molt aquesta primera col·laboració que esdevindrà d’altres en el futur ja que permet enllaçar continguts del mòdul MP3.