Com cada any, l’acte d’inici té com a objectiu sensibilitzar a l’alumnat en habilitats emprenedores i mostrar el seu talent.

Aquest any la conferència inaugural l’ha realitzat en Domènec Cucurull ex cap del Servei de Medi ambient a la Diputació de Barcelona. amb el títol “Economia Circular en el món del treball”

Posteriorment es va fer el lliurament dels guardons als premiats en la 8a edició del concurs de projectes emprenedors que organitza l’Escola del Treball anomenat “Et emprèn”. En aquesta edició s’han presentat 28 projectes dels CFGM i 11 dels CFGS.

Les empreses patrocinadores són:

• Plusfresc per als millor projectes en la categoria dels CFGM
  • Transports TROTA per als millor projectes en la categoria dels CFGS
  • Tallers Antoni Miquel per als millor projectes en la categoria d’innovació
  • Solenver per als millor projectes en la categoria del sostenibilitat

Els guardonats han estat:

Millor projecte CFGM

Patrocinador: Supermercats Plusfresc per al projecte anomenat  Sabana Word realitzat pels alumnes Benita May i Martin Nsue Ndoho  estudiants del CFGM Gestió Administratiu Àmbit Jurídic )

Es tracta de la creació d’un complex turístic africà, a la ciutat de Lleida, que vol promoure els espais multiculturals i dona altaveu a gran varietat de propostes, des de les culinàries, culturals, artístiques, dansa i moda. Una idea molt original, que dona resposta a la necessitat d’un col·lectiu  i on s’han treballat plans de viabilitat economicofinancera i també s’han treballat vídeos, presentacions visuals i una pàgina web.

Millor projecte CFGS

Patrocinador: Transport Trota per al projecte anomenat Deleco SL realitzat pels alumnes Kawtar Habbab, Chaymae Ihlabane, Leslie Rosario i Paula Ramo del CFGS  de Transport i Logística.

És una empresa que ofereix un servei d’entregues a domicili (delivery) a la població de Fraga, adreçat a persones d’edat avançada que tinguin dificultats de mobilitat mitjançant el patinet elèctric. Un treball amb una bona estructura i planificació de les diferents fases, així com un detallat anàlisi del macro i microentorn tal com rutes, competència, clients potencials… i ús detallat de les xarxes social.

Projecte més sostenible

Patrocinador: Solenver Soluciones Energéticas. El projecte guanyador ha estat per al disseny d’un Calçat Piezoelèctric  dut a terme pel Pau Bertran Sans del  CFGS Energies renovables

E-Zaps és un innovador calçat esportiu de muntanya amb generació d’electricitat mitjançant la Piezoelectricitat. Un petit dispositiu dins la bamba que actuarà com a petita font d’energia per ser aprofitada tan tèrmicament com elèctricament.  Alguns exemples podrien ser carregar dispositius mòbils, llanternes o frontals o inclús alimentar una resistència tèrmica…

Un treball com complert, molt ben planificat on inclús l’alumne presenta un possible anunci en anglès del producte d’una manera molt empàtica i atractiva, presentant els seus beneficis als consumidors potencials.

El  Projecte més innovador

Patrocinador: Tallers A. Miquel. Per al projecte guanyador “Iogurt enriquit amb alga espirulina” dut a terme per les alumnes Fatima Ezzhara i Desiré Sedano Torres del CFGS Laboratori d’anàlisi i control de qualitat)

Consisteix en la creació d’una cooperativa làctica, Cal Muu, especialitzada en la producció de iogurts naturals, molt respectuosa amb el benestar animal i mediambiental i que aposta per la innovació, com és el Iogurt enriquit amb alga espirulina, amb múltiples beneficis per la salut. Es tracta d’un treball extens, minuciós amb una bona planificació del treball així com de la part més tècnica i també comercial del projecte.

Enhorabona a tots els participants !!!!!