Alumnat del CFGS de Comerç i màrqueting de pràctiques a Wuppertal (Alemanya)

Durant els mesos de març, abril i maig l’Enna Larabass i la Laura Serentill, alumnes de CFGS de Comerç Internacional, hem estat gaudint d’una beca Erasmus per poder realitzar les nostres pràctiques d’empresa a Wuppertal, Alemanya.
El passat dia 4 de maig vàrem tenir l’oportunitat de visitar l’Institut de FP Barmen Berufskolleg Europaschule i participar en l’acte commemoratiu del dia d’Europa en el qual vàrem parlar sobre la nostra experiència a l’empresa, la nostra opinió i prejudicis sobre Alemanya i sobre la Unió Europea en general.
Ha estat una experiència molt enriquidora en la qual hem pogut estar durant dos mesos treballant i veient el funcionament de les empreses relacionades amb el sector que hem estudiat. A més, hem viscut amb famílies del país i això també ha contribuït a tenir una millor immersió lingüística i cultural. Obviament, en certs moments hem hagut d’afrontar petites dificultats ja siguin lingüístiques, culturals o d’adaptació a un país estranger. Pensem, però, que tot això contribueix a la nostra formació com a persones i forma part de l’experiència.
Ho recomanem totalment: això sí, amb la preparació prèvia de les classes d’alemany que ens va oferir l’Escola del Treball.