El passat dijous 11 d’abril de 2024, l’alumnat del cicle d’automatització i robòtica va visitar la fira Advanced Factories, convenció anual que se celebra al recinte firal de l’Hospitalet (Barcelona) i a la qual assiteixen, a part d’integradors de màquines estatals, importantíssimes empreses capdavanteres en el sector industrial.

L’alumnat va conèixer de primera mà les tecnologies més actuals pel que fa a la robòtica col·laborativa, control d’accionaments, visió artificial, informació entre capes IT-OT, entre d’altres. Tecnologies que actualment s’estan ensenyant al llarg del cicle i que cada cop van a més. També es va comprovar que, per sort, la integració cada cop és més ràpida gràcies a protocols com OPC-UA, Ethernet-IP o Ethercat. A més, la constant evolució i cerca de l’excel·lència en el control de processos aboca a una imperiosa necessitat d’estar constantment actualitzat, repte pel qual es prepara l’alumnat i des de fa anys, amb èxit des del nostre centre.

Finalment, tant alumnat com professorat van poder establir ponts amb diverses empreses de les quals se n’espera treure bon profit a present i futur. Fins a la pròxima, Advanced Factories 2025!