Emprenedoria
Coneix les oportunitats emprenedores que et brindem des del centre o institucions del territori i participa-hi! Trobaràs tota la informació dins la notícia, però si tens qualsevol dubte envia un correu a oficinaempren@escoladeltreball.cat i t’ajudarem.
Que-h

A l’Escola del Treball apostem per fomentar l’esperit emprenedor dels joves a través d’accions que impliquin a tots els agents de la societat que ens envolta, professorat i personal del PAS, alumnes i empreses.
Entenen l’emprenedoria com una actitud que estimuli als nostres alumnes a obrir la seva ment i aprendre a observar el seu entorn a través d’una mirada diferent per passar de ser espectadors a activadors i prendre consciencia de les seves habilitats per poder-les utilitzar d’una manera més efectiva.

L’Escola del Treball vol esdevenir un centre de referència a Lleida pel que fa a la Formació Professional. Així mateix vol ser un referent per a les empreses dels diferents sectors econòmics lleidatans establint vies de col·laboració conjunta
El centre aposta pel desenvolupament integral dels alumnes que aporti valor afegit a la formació que rebeu i que us permeti incorporar-vos amb èxit al mercat laboral. Per poder desenvolupar els projectes de transferència del coneixement en col·laboració amb les empreses de l’entorn cal entrenar les competències transversals.

Com-h

Proporcionem a l’alumnat una formació 360º que IDENTIFIQUI i IMPULSI el vostre TALENT mitjançant:

1. Competències personals transversals mitjançant el programa de “Píndoles Emprenedores”.
  2. Competències tècniques transversals en gestió de projectes i persones i també, en noves tecnologies.
  3. Roda de la Gestió del Talent. A través de formacions, concursos, esdeveniments i tallers propis desenvolupem, impulsem i reconeixem les competències transversals del nostre alumnat.
  4. Oficina de l’emprenedoria. Oferim assessorament i acompanyament, així com també un espai físic a aquell alumne/a que decideix emprendre un projecte professional. Addicionalment, impulsem la participació en esdeveniments d’ institucions del nostre ecosistema que impulsin també l’emprenedoria.
Qui-h

L’àrea d’emprenedoria la formen professorat de disciplines diverses del nostre centre interessat en desenvolupar i acompanyar el nostre alumnat en el seu procés de creixement professional i personal.
Pots contactar-nos a través de correu a:
emprenedoria@escoladeltreball.cat  per aspectes relacionats amb la formació i esdeveniments interns i externs del centre.
oficinaempren@escoladeltreball.cat  per aspectes relacionats amb l’ocupació i assessorament i acompanyament en l’emprenedoria.

La Roda de la Gestió del Talent representa una estructura d’accions / activitats que ens permet gestionar el talent dels nostres alumnes dels cicles formatius a través de DETECTAR, PROMOCIONAR i COORDINAR les potencialitats dels alumnes i la seva aplicació pràctica.

Àmbits d'actuació

Formació emprenedora per alumnat i professorat (programa de píndoles emprenedores) i professorat (Accions ID7).

Curs en habilitats emprenedores (6 microtallers; creativitat, gestió d’equips, comunicació i creació de la marca personal entre d’altres)

Curs de “Gestió empresarial i autoconeixement” (6 microtallers d’intel·ligència financera, metodologia SCOPE, pla d’empresa i avaluació de fortaleses entre d’altres) .
L’alumnat compta amb un CARNET DE L’EMPRENEDOR que bescanvien per un certificat oficial que acredita la formació rebuda.

Accions que impliquen estratègies de col·laboració i treball amb la metodologia ABP, projectes, networking… (jornada de networking, setmana de l’emprenedoria… etc.)

Participació en concursos i certàmens externs i interns com el Concurs ETEmprèn , la jornada ETTalks o els Selfies EmprenedorsET entre d’altres.

Accions dirigides a incentivar l’ocupació (job dating) i també l’autoocupació amb el programa que es desenvolupa dins l’oficina de l’emprenedoria del centre.

En aquesta secció podràs conèixer a aquelles persones inspiradores, implicades en el nostre territori i la seva gent, i que han vingut a compartir el seu coneixement i vivències en alguns dels nostres esdeveniments.

Tens una idea emprenedora i vols posar-la en marxa?

L’oficina de l’emprenedoria és un servei destinat a fomentar i desenvolupar les idees emprenedores de l’alumnat del centre amb l’objectiu d’apropar-los a l’entorn laboral fins aconseguir un projecte emprenedor viable. T’oferim un espai per a crear la teva empresa, on obtindràs també assessorament durant el procés de constitució. També us orientem sobre quines entitats del territori us poden ajudar a crear i formalitzar la vostra empresa i quins serveis ofereixen a emprenedors mitjançant el Ecosistema Emprenedor de l’Escola del Treball de Lleida.

Assessorament i informació sobre els diferents serveis dirigits a emprenedors que ofereixen diferents entitats a Lleida i Catalunya.
Informació dels diferents programes de pre-acceleració empresarial del territori.
Informació dels diferents espais físics per allotjar la vostra empresa (vivers d’empreses i coworkings).
Enllaç en la recerca de finançament per al vostre projecte.
Networking entre alumnat amb casos d’èxit mitjançant el “Selfie EmprenedorET”.
Mentoratge de projectes seleccionats a través de la col·laboració amb la institució Autoocupació.

Si tens una idea de negoci o simplement una idea emprenedora, no dubtis en contactar-nos mitjançant: oficinaempren@escoladeltreball.cat.

Club de la Innovació

logoClub_Vermell 300
Si tens esperit emprenedor, ets una persona inquieta i t’agrada saber què és mou pel territori et convidem a formar part del nostre Club de la Innovació, on passaràs  a formar part d’un grup d’alumnes que participen i lideren els projectes d’innovació del centre. Contacta a  Formulari Club de la Innovació Escola del Treball.
Escola del Treball