III Jornades d’Informació Erasmus

El passat 25 de setembre es varen desenvolupar les III Jornades d’Informació. La Directora Neus Caufapè va donar la benvinguda als alumnes agraint la seva assistència i interès,  i va fer la introducció a l’esdeveniment. La jornada va anar a càrrec del Coordinador de Mobilitat Internacional, Miquel Sànchez.

Encara que el centre porta desenvolupant projectes europeus durant més de 15 anys en diferents formats, vàrem pensar que la formalització d’unes jornades mostraria el compromís que el nostre centre té amb la internacionalització envers les practiques i estudis dels nostres alumnes i professors en l’estranger i que d’altra banda, també serviria com a guia i recordatori dels procediments establerts a l’hora de fer mobilitats, tant per alumnes com per als coordinadors.

La documentació és oberta i publica per a qualsevol membre de la comunitat educativa o qualsevol altra persona què pertanyi a institucions, empreses o ciutadania en general.

En les jornades es van tractar temes tan diversos com la filosofia i els objectius d’una mobilitat Erasmus, la organització dels projectes europeus, la disponibilitat de places i països, els criteris de selecció per accedir a les mobilitats, els compromisos dels alumnes, la gestió i millora de l’aprenentatge de la llengua estrangera, la documentació necessària per viatjar, les cobertures de les assegurances, la preparació cultural i l’accés a les borses de treball europees, entre d’altres. La jornada va acabar amb una ronda de consultes, per aclarir qualsevol dubte que s’hagués plantejat durant la mateixa.

Actualment el centre esta gestionant mobilitats d’estudiants de formació professional de grau mitjà per fer-ne practiques, mobilitats d’estudiants i practiques en la formació professional de grau superior i liderant un projecte per millorar la ocupabilitat entre el jovent aturat en l’entorn de la Unió Europea. A més a més, el centre dona la possibilitat a l’alumnat del CFGS Màrqueting i Publicitat de realitzar la totalitat dels seus estudis en centres de FP i Universitats de quatre països diferents.

El volum de mobilitats supera la cinquantena amb escreix, en projectes bianuals sense emprar intermediaris, i tenint llaços amb països com Alemanya, Àustria, Països Baixos, França, Regne Unit, Finlàndia, Italià, Portugal, Lituània i Turquia.