Impulsant les microcredencials a la formació professional a Europa

El projecte Erasmus+ KA220 LAB4microvet treballa per expandir l’educació flexible i millorar les oportunitats de formació professional mitjançant l’acceleració de la implementació de microcredencials a les institucions de Formació Professional (VET) d’Europa.

El 16 de juny de 2022, el Consell de la Unió Europea va adoptar una Recomanació sobre un enfocament europeu per a les microcredencials en l’aprenentatge permanent i l’ocupabilitat. Tot i això, actualment no hi ha una definició comuna ni estàndards harmonitzats per al reconeixement de les microcredencials entre els països de la UE. Aquesta manca d’un marc clar fa necessari desenvolupar estratègies i eines que permetin la seva integració sistemàtica dins de les estructures de formació professional.

El projecte LAB4microvet té com a objectiu principal fomentar la implementació de microcredencials a les institucions VET europees a través de dues grans línies d’actuació:

  • Analitzar i establir estratègies efectives per al desenvolupament de cursos de microcredencials en institucions VET de cinc països socis.
  • Transferir coneixements i eines per accelerar l’adopció de les microcredencials a les institucions de formació professional a Europa.

Per assolir aquests objectius, el projecte es divideix en tres paquets de treball:

  • Gestió del projecte
  • Desenvolupament d’un sistema d’adopció de microcredencials a la formació professional
  • Transferència de coneixement i competències

A través del desenvolupament dels paquets de treball, s’esperen una sèrie de resultats, tals com:

  • La millora del coneixement sobre l’adopció de microcredencials i la planificació estratègica en les institucions participants.
  • Desenvolupament d’estratègies i pilotatge de cursos de microcredencials per demostrar-ne la viabilitat.
  • Creació i llançament d’una eina electrònica (e-toolkit) amb instruccions i recursos pràctics per implementar aquestes microcredencials.
  • Sensibilitzar els agents educatius i arribar a 250 usuaris per accelerar l’adopció de microcredencials.

El projecte, que es desenvolupa des de l’1 d’octubre de 2023 i fins el 31 de desembre de 2025, compta amb la participació de sis institucions europees de formació professional i innovació.

Els socis del projecte són:

  • Tartu Vocational College (Estònia) – Coordinador
  • GRETB – Galway Technical Institute (Irlanda)
  • BTP CFA Pays de la Loire (França)
  • Institut Escola del Treball (Espanya)
  • Zealand Business College (Alemanya)
  • OÜ Innowise (Estònia)

LAB4microvet representa una oportunitat per transformar la formació professional, fent-la més flexible, accessible i adaptada a les necessitats del mercat laboral.

Boosting Micro-Credentials in Vocational Education Across Europe

The Erasmus+ KA220 LAB4microvet project is working to expand flexible education and enhance vocational training opportunities by accelerating the implementation of micro-credentials in European Vocational Education and Training (VET) institutions.

On June 16, 2022, the Council of the European Union adopted a Recommendation on a European approach to micro-credentials for lifelong learning and employability. However, there is currently no common definition or harmonized standards for recognizing micro-credentials across EU countries. This lack of a clear framework highlights the need to develop strategies and tools that facilitate their systematic integration into vocational education structures.

The main goal of LAB4microvet is to promote the adoption of micro-credentials in European VET institutions through two key action lines:

  • Analyzing and establishing effective strategies for developing micro-credential courses in VET institutions across five partner countries.
  • Transferring knowledge and tools to accelerate the uptake of micro-credentials in vocational education institutions across Europe.

To achieve these objectives, the project is structured into three work packages:

  • Project management
  • Developing a system for the uptake of micro-credentials in vocational education
  • Transferring knowledge and skills

Through the implementation of these work packages, the project aims to deliver several key outcomes, including:

  • Improved knowledge on micro-credential adoption and strategic planning within participating institutions.
  • Development and pilot implementation of micro-credential courses to demonstrate their feasibility.
  • Creation and launch of an electronic toolkit (e-toolkit) with guidelines and practical resources for implementing micro-credentials.
  • Raising awareness among education stakeholders and reaching at least 250 users to accelerate the adoption of micro-credentials.

Running from October 1, 2023, to December 31, 2025, the project brings together six European institutions specializing in vocational training and innovation.

Project partners:

  • Tartu Vocational College (Estonia) – Coordinator
  • GRETB – Galway Technical Institute (Ireland)
  • BTP CFA Pays de la Loire (France)
  • Institut Escola del Treball (Spain)
  • Zealand Business College (Germany)
  • OÜ Innowise (Estonia)

LAB4microvet represents a significant opportunity to transform vocational education, making it more flexible, accessible, and aligned with labour market needs.