El passat dilluns, 22 de febrer, es va celebrar l’acte de lliurament dels XIII Premi Ensenyament organitzat pel Cercle d’Economia de Catalunya.

D’un total de 94 projectes presentats, només 9 van passar a la final, tres en la categoria d’infantil i primària (premi Cuatrecasas) , tres en la de secundaria i batxillerat (premi Fundació Acbar) i 3 en la de Formació professional (premi Fundació Bankia). L’Institut Escola del Treball va rebre el Diploma de Finalista en aquesta categoria

El projecte presentat per l’Institut Escola del Treball, “Els cicles d’alt rendiment en la Formació professional a Catalunya” mostrava l’aplicació de la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes en els cicles formatius d’Energies Renovables, Educació i control ambiental, Laboratori d’anàlisi i control de qualitat i Assistència a la Direcció.

El projecte il·lustrava, també, com s’organitza un cicle formatiu de grau superior sota la modalitat de “cicle d’alt rendiment”, la qual  consisteix en dissenyar i organitzar el cicle formatiu per treballar-lo íntegrament per projectes , de manera transversal. A tal efecte l’organització tradicional per mòduls professionals desapareix i els continguts i activitats es dissenyen per part de l’equip docent en la seva totalitat en diferents projectes al llarg del curs.

Aquest és vídeo que es va elaborar per l’acte de presentació.

També us deixem el vídeo de l’acte.