El passat 10 de juny, els alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior en Automatizació
i robòtica industrial, i els alumnes del Curs d’Especialització en Fabricació Intel·ligent,
vam realitzar una sortida a Barcelona.
Durant el matí vam assistir a les instal·lacions de FESTO, una multinacional que es dedica
a fabricar i vendre tecnologia de control i accionament pneumàtic i elèctric per a
l’automatització de fàbrica o de processos. Allà vam gaudir d’una explicació de la història
de l’empresa i com apliquen la Indústria 4.0. Ens van mostrar l’aplicació de les noves
tecnologies a través de dos tallers pràctics.19

Per la tarda vam anar a la fira de tecnologia Advanced Factories, on hi havia empreses que apliquen les tecnologies de la Indústria 4.0. Entre aquestes, vam poder veure la visió artificial, escaneig e impressió 3D, AGV’s (vehicle de guiat automàtic), robòtica col·laborativa, realitat virtual i augmentada.
La valoració general de la sortida va ser molt positiva, ja que els alumnes van poder veure de primera mà les noves tecnologies aplicades a la indústria. Tot això és molt interessant, perquè tard o d’hora s’acabaran implementant i ells mateixos hi treballaran.