Els alumnes de 2n del CFGS d’educació i control ambiental ha participat, el dia 4 d’octubre, en un taller DIY de construcció de murs de palla.

En el marc de la 19a Fira del Medi Ambient de Tàrrega, centrada com sempre en el consum de productes ecològics i de proximitat, qualitat de vida i estalvi energètic, els alumnes de 2n han pogut participar en una de les nombroses xerrades i tallers, a càrrec d’Arnau Bujons, sobre bioconstrucció. La palla, material de cost barat però molt valuós, torna a ser protagonista, després de molt anys, en la contrucció. I no precisament de bordes, sinó de tot tipus d’edificis. Així ens ho ha explicat aquest arquitecte que vol potenciar l’ús de la palla en el disseny bioclimàtic i aprofitar-ne així les seves excel·lents qualitats com a aïllant tèrmic i acústic.

Així doncs, l’alumnat ha pogut aprendre en un taller la tècnica de construcció de murs amb paques de palla i, parel·lelament, també ha participat en el taller de contrucció de teules a mà, seguint el procediment ancestral de mà de l’últim tauler artesanal de Catalunya: Josep Plaxats.