L’Escola del Treball de Lleida ha rebut aquest dimecres dia 10 de desembre, la visita d’una delegació xilena formada per directius de liceus tècnic-professionals de la Regió d’Atacama. Aquesta visita s’emmarca en el Programa Legado: Desenvolupament de la Força Laboral Minera, una iniciativa impulsada pel Ministeri d’Educació de Xile, amb el suport de l’empresa Gold Fields i la consultora Conexium.

L’objectiu de la trobada ha estat conèixer de primera mà les bones pràctiques del sistema de formació professional català, així com explorar possibles vies de col·laboració entre centres educatius dels dos països.

La visita al nostre centre ha estat possible gràcies a la recomanació de l’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya (FPCAT), fet que posa en valor la trajectòria i el reconeixement del nostre projecte educatiu. Durant la trobada, també hi ha participat representants de l’INTECH Lleida, entitat amb qui compartim una estreta col·laboració.

Al llarg de la jornada, s’ha pogut compartir experiències, estratègies i models d’organització del sistema de formació professional dual, i s’ha mantingut un intercanvi enriquidor amb el coordinador de la delegació xilena, el Sr. [Nom del coordinador, si es vol afegir].

A la tarda, la delegació ha completat la seva visita amb un recorregut per les instal·lacions d’INTECH, on han pogut conèixer de prop els projectes d’innovació tecnològica que s’hi desenvolupen.

El Programa Legado: formació per al futur del sector miner

El Programa Legado és una aposta estratègica per enfortir la formació tècnica i professional a la Regió d’Atacama, amb una durada prevista de quatre anys (2024‑2028). L’objectiu principal és desenvolupar una plataforma formativa orientada a les necessitats de la indústria minera, mitjançant un model de col·laboració públic‑privada entre institucions educatives, administracions i empreses del sector.

Alguns dels principals objectius del programa són:

– Formar més de 1 000 estudiants en competències específiques per a la mineria.
– Capacitar 80 docents per millorar la qualitat educativa.
– Certificar les competències de 100 adults, promovent la qualificació del capital humà local.

Aquesta iniciativa busca no només la inserció laboral, sinó també el desenvolupament sostenible del territori, i s’inspira en models internacionals d’èxit, com el sistema de formació professional a Catalunya, que ha despertat un gran interès entre els membres de la delegació xilena.