El passat 17 d’octubre es va celebrar l’acte d’inici del curs escolar amb l’objectiu d’apropar als alumnes de nova incorporació al centre les actuacions de foment de l’esperit emprenedor i el treball per projectes.

Aquest any el fil conductor de l’acte ha estat la Comunicació. Per aquesta raó l’acte va comptar amb la presència com a ponent del periodista Santi Roig que va repassar la seva trajectòria professional relacionar amb la Comunicació com a competència transversal fonamental.

En el mateix acte es van lliurar el CERTIFICATS del Programa Píndoles Emprenedores:

L’Escola del Treball aposta per fomentar l’esperit emprenedor entre els joves mitjançant la planificació d’una sèrie d’accions emmarcades dins de la roda de la Gestió del Talent. Entre aquestes activitats destaca  el Programa “Píndoles Emprenedores” : programa formatiu adreçat als alumnes dels CFGS que es divideix en dues fases:

1a FASE: Programa d’Habilitats emprenedores (alumnes de 1r)s: 6 microtallers de formació en habilitats emprenedores: creativitat, innovació, esforç , treball en equip, negociació i comunicació.

2a FASE : Programa “Gestió empresarial i autoconeixement” (2n curs) :  de 12h de durada formant en gestió financera i empresarial i avaluació de fortaleses.

El curs 2017-18 fruit d’un Conveni entre el Departament d’Ensenyament i GlobaLleida, encarregat de realitzar aquesta formació s’han emès uns certificats que acrediten als alumnes la formació rebuda.

En aquesta edició: han participat 102 alumnes en  les activitats formatives.

En concret es farà el lliurament dels certificats corresponents als alumnes de 1r perquè encara romanen al centre cursant el segon curs. Han completat la formació de 1r curs 41 alumnes.

Per últim es fa fer el lliurament dels guardons als guanyadors del CONCURS DE PROJECTES ET EMPRÈN 2018

En aquestes quatre edicions del concurs les dades han estat:

• 1a edició 14-15: 10 projectes presentats
  • 2a edició 15-16: 13 projectes / 2 guanyadors(GS) als premis E2 i guanyadors final catalana de projectes
  • 3a edició 16-17: 14 projectes / 2 guardonats als premis E2 (GM i GS) i un guanyador a la final catalana
  • 4a edició 17-18: 16 projectes / dos guardonats als premis E2….. passen a la final catalana

En aquesta 4a edició:

S’han presentat 16 projectes: 9 projectes de GS i 7 projectes de GM

S’han repartit 1200€ aportats per les empreses que apadrinen els premis ,repartits en 4 categories:

• Premi Plus al millor projecte de GM
  • Premi TROTA al millor projecte de GS
  • Premi Antoni Miquel al millor projecte intercicles
  • Premi Incorpora (Obra social de la Caixa) al millor projecte amb vesant solidario i/o social

Els guanyadors han estat :

PREMI PLUS FRESC AL MILLOR PROJECTE DE CFGM:

“Pizzeria Tonyini” Belmoro S.L de l’alumna Annabel Morales del CFGM Instal·lacions elèctriques i automàtiques

S’ha valorat la identificació de les necessitats del client, la viabilitat tècnica i comercial del projecte i una bona planificació financera expressada de forma clara i precisa.

PREMI TROTA AL MILLOR PROJECTE DE CFGS

“The Cereal Café” on els cereals són els protagonistes de les alumnes Andreea Roxana Ciolaus i Noemí Larrégola del CFGS Adminstració i finances

S’ha valorat la bona planificació del projecte junt amb un acurat estudi de viabilitat comercial i econòmica , una impecable descripció del projecte amb claredat i precisió.

PREMI ANTONI MIQUEL AL MILLOR PROJECTE INTERCICLES

“Solar Sols S.L” mobiliari urbà que aprofita la llum solar dels alumnes Xavi Garcia, Edgar González, Héctor Hernández i Max Lourme del CFGS Energies Renovables

S’ha valorat la identificació de necessitats junt amb una estudi acurat de la viabilitat social i respecte pel medi ambient . Aquest projecte s’ha fet amb la col·laboració del Departament de química.

PREMI INCORPORA AL MILLOR PROJECTE AMB VESANT SOCIAL I SOLIDÀRIA

EVA (Educació Virtual Ambiental) de l’alumne Raül Yáñez del CFGS Educació i control ambiental

S’ha valorat la identificació de necessitats junt amb una bona planificació del projecte destacant per posar de relleu el respecte pel medi ambient destacant la vesant solidaria en l’apropament de la natura a les persones hospitalitzades.

Enhorabona a tots els participants i guardonats!!!!!!!