La trobada Dualiza a l’Escola del Treball de Lleida va servir per analitzar l’impacte de la FP Dual en la retenció de talent a Lleida.

El passat dimecres, 17 d’abril, l’Associació de Centres de Formació Professional FPEmpresa, juntament amb CaixaBank Dualiza, l’Institut Escola del Treball de Lleida, l’Institut Caparrella i l’Institut Torre Vicens (tots ells centres socis de FPEmpresa), van organitzar un Trobada Dualiza centrada en les oportunitats de la FP Dual en el mercat laboral. L’esdeveniment va tenir lloc a les instal·lacions de l’Institut Escola del Treball de Lleida. En representació de FPEmpresa hi va ser present Olga Castilla, vocal coordinadora de l’Associació a Catalunya, qui va inaugurar l’esdeveniment juntament amb Ricard Guillem, coordinador de la zona Est de CaixaBank Dualiza.

La trobada, que va reunir a prop d’un centenar de representants empresarials, institucions i centres de FP, va tenir com a objectiu analitzar l’impacte de la FP Dual en la retenció de talent a Lleida. Es va facilitar l’intercanvi d’experiències entre empreses i docents per millorar aquest sistema formatiu, així com es va destacar la importància de conèixer les necessitats de les empreses locals en temes de formació i retenció de talent, entre altres aspectes.

Es van preparar tres taules per analitzar: el rol de les empreses, les administracions i els agents socials en el foment del talent de FP

L’esdeveniment va començar presentant les oportunitats d’ocupació a les quals poden accedir els joves a través de la FP Dual.

Els participants també han tingut l’oportunitat de conèixer de prop les necessitats de retenció de talent en FP al territori de Lleida, presentades per Esther García, representant de la Cambra de Comerç de Lleida, així com la visió de l’empresa i el seu paper en la retenció de talent, presentada per Ismael Bertrán, director de RRHH de Plusfresc Supermercats.

Per concloure la jornada, s’han dut a terme tres taules de debat per abordar el paper de les entitats, les administracions, els agents socials i els centres educatius en el foment de la retenció de talent en FP, a més de compartir les seves conclusions sobre aquests temes de discussió.

Es considera molt important destacar el compromís de participar en trobades on es puguin abordar les problemàtiques relacionades amb l’entorn professional i la formació, amb la finalitat d’establir aliances que es concretin en accions concretes.

L’acte va estar dinamitzat per l’alumnat del CFGS d’Assistència a la Direcció de l’Escola del Treball.