Excursió Educativa dels Estudiants de Grau Superior de Màrqueting de l’Escola del Treball de Lleida a Turrons Vicens i Xocolata Jolonch

El passat desembre, els estudiants del Grau Superior de Màrqueting i el seu grup internacional (IMM) de l’Escola del Treball de Lleida van tenir l’oportunitat única de realitzar una sortida educativa a les instal·lacions de Torrons Vicens a Agramunt, així com a la Xocolateria Jolonch, dues empreses icòniques que han deixat una empremta important en el món dels dolços tradicionals catalans.

La jornada va començar amb una visita a la fàbrica de Torrons Vicens, situada en el cor de la ciutat dels torrons. Els estudiants van ser rebuts amb una càlida benvinguda i van tenir l’oportunitat de conèixer de prop el procés de producció dels torrons, des dels ingredients frescos fins als productes acabats que omplen els paquets festius durant les vacances de Nadal.

Els estudiants van aprendre com Torrons Vicens ha mantingut viva la tradició de la creació de torrons artesanals, utilitzant mètodes que han estat transmesos de generació en generació. Van tenir l’oportunitat de veure de primera mà com els mestres torronaires manipulen els ingredients, creant no només deliciosos torrons clàssics sinó també innovadores varietats que s’adapten als gustos contemporanis.

La visita a Torrons Vicens també va oferir als estudiants una perspectiva sobre les estratègies de màrqueting i comercialització que ha fet ús de l’empresa per mantenir-se rellevant en un mercat en constant evolució. Van conèixer com la marca ha incorporat tècniques modernes de màrqueting digital i xarxes socials per connectar amb una audiència més ampla, tot mantenint la seva autenticitat i valor tradicional.

Després d’aquesta inspiradora visita, els estudiants es van dirigir cap a la Xocolateria Jolonch, una empresa amb una llarga història en la producció de xocolata de qualitat. A la Xocolateria Jolonch, van tenir l’oportunitat de veure com els mestres xocolaters transformen els grans de cacau en obres d’art.