El projecte  EROVET, Fostering youth employability through an European Research Group on VET, que GLOBALleida i l’Escola del treball  lideraran durant els propers dos anys està  subvencionat pel programa europeu Erasmus+ KA2, que  promou la millora de les qualificacions i de la empleabilitat i, la modernització de l’educació, la formació i el treball juvenil.

EROVET, que és el nom que porta aquest projecte centrarà la seva activitat en compartir experiències, activitats, metodologies i programes que millorin les oportunitats d’accés al mercat laboral dels estudiants,  ja sigui per compte aliè o mitjançant l’emprenedoria. Per fer-ho es treballarà en xarxa amb tots el socis, (Alemanya, Turquia, Lituània, Portugal, Itàlia, Espanya i Grècia), sota la coordinació de GLOBALleida, amb un mínim de 5 reunions internacionals inclosa una en la que tots els socis es reuniran a Lleida.

Els dies 6, 7 i 8 de novembre representants de l’Escola del treball conjuntament amb representants de GlobalLeida s’han desplaçat a Vilnius, capital de Lituània .En aquesta primera reunió s’ha constituït el Comitè Executiu del projecte, presidit per l’Oriol Oró, conseller delegat de GLOBALleida i amb els representants de totes les entitats participants: GLOBALleida ,INS Escola del Treball de Lleida, Dieythynsi Deyterobathmias Ekpaideysis N. Rodopis (Grècia), Escola Profissional Amar Terra Verde, Lda (Portugal), Landkreis Osnabrück Fachdienst Bildung (Alemanya), i.i.s. Des ambrois (Italia), ORTAKOY 80. YIL MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI (Turquia) i Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykla (Lituània).

A partir d’aquest moment es començarà  a treballar per desenvolupar els eixos que integren el projecte EROVET i la construcció de la plataforma del projecte.

Aquest projecte tindrà un impacte directe  en l’alumnat, en els joves desocupats, en els Centres de FP i professorat i en les entitats i empreses.

La gestió de l‘ensenyament Dual a Alemanya, la integració dels plans d’estudis amb les necessitats de les empreses d’Itàlia o la mobilitat europea dels portuguesos, són alguns dels àmbits que es treballaran dins el projecte. Es crearà una plataforma internacional de coneixement per compartir bones pràctiques, i crear i implementar accions innovadores, per aconseguir connectar FP-Empresa, millorar competències professionals i fomentar l’emprenedoria.

Els resultats que és pretenen obtenir  són un  Banc de recursos online relacionat amb l’orientació professional, la creació d’una borsa de treball europea, la creació d’una xarxa de mobilitat europea, la Identificació dels casos exitosos en la modalitat dual arreu d’Europa, la creació d’un premi d’emprenedoria europeu, la creació d’un reconeixement als centres emprenedors i la creació del curs Entrepreneurship Business Management Course (EBM).