El passat 10 al 16 de desembre, nou alumnes de primer curs del CFGS de Transport i Logística, juntament amb dos membres del seu equip docent, van realitzar una estada de llengua anglesa emmarcada dins del Pla d’Impuls de les Llengües Estrangeres. L’estada es va desenvolupar a Dublín, capital de la República d’Irlanda.

Per tal de fomentar una immersió total en la cultura i la vida quotidiana irlandesa, l’alumnat es va allotjar en host families, que són famílies d’acollida locals. Aquesta experiència va permetre als estudiants no només aprendre l’idioma, sinó també comprendre i integrar-se plenament en les seves rutines i tradicions. Més d’una els va deixar amb la boca ben oberta…

L’estada consistia en el desenvolupament de classes d’anglès, juntament amb una gran varietat d’activitats d’oci i culturals, prèviament seleccionades. Les classes d’anglès van ser organitzades pel reconegut centre de formació Apollo Languages, i es van dur a terme de dilluns a divendres, de les 09:30 h a les 12:45 h.  Aquest curs intensiu va oferir al nostre alumnat l’oportunitat d’aprofundir en les seves habilitats lingüístiques, millorar la pronunciació i ampliar el vocabulari sota la tutela de professorat natiu.

Una vegada acabes les classes, els alumnes tenien temps per poder dinar i preparar-se seguidament per l’activitat de tarda. El programa va oferir una gran varietat d’opcions per l’alumnat, que els va permetre explorar els racons més destacats de Dublín:

• El dilluns es va fer un agradable recorregut a peu pel centre de Dublín per visitar els llocs més emblemàtics de la ciutat, conèixer la seva història i impregnar-se de l’ambient nadalenc.
  • El dimarts es va visitar l’estadi de Croke Park, conegut pel seu ric llegat esportiu i cultural. Van poder explorar el camp, així com totes les instal·lacions interiors: la sala de premsa, els vestidors, el camp d’entrenament… fins i tot van poder practicar el hurling
  • Ja a l’equador de l’estada, van decidir abandonar per unes hores la ciutat per apropar-se a la part més rural d’Irlanda. I així van fer camí cap a Howth, un petit poble pesquer que els va brindar unes vistes espectaculars i l’oportunitat d’explorar la riquesa natural de la regió. Van poder gaudir del seu onatge, el tradicional fish & chips i la posta de sol.
  • Tot i que l’estada anava arribant al seu fi, el dijous encara van fer una visita cultural al prestigiós Trinity College i la majestuosa llibreria Book of Kells (llàstima que una gran part dels llibres s’estaven restaurant i la llibreria estava molt més buida de l’habitual… ), No obstant això, la visita va oferir a l’alumnat una visió única de la història i la cultura irlandesa.
  • El divendres hi va haver temps lliure, que l’alumnat va aprofitar per fer algunes compres i per gaudir dels mercats de Nadal.

Ja amb la maleta carregada de souvenirs, hores d’anglès, activitats, però sobretot, amb el bon record de l’experiència, l’alumnat pujava a l’avió de retorn a Lleida. Segur que han aprofundit en la seva formació lingüística i cultural, han ampliat els seus horitzons i s’han vist més preparats per a futures oportunitats en un món cada vegada més globalitzat.