Durant aquesta setmana, des del dilluns 22 fins al dijous 25, des del departament de Medi ambient s’ha celebrat la setmana de l’Educació Ambiental. Aquesta proposta ha impulsat la realització de diferents tallers que fomenten l’ús responsable i el reciclatge d’allò que ens envolta, i també s’ha dut a terme una sortida al parc de la Mitjana.

La caminada a la Mitjana va estar preparada per l’alumnat de primer curs d’Educació i Control Ambiental, en la qual va participar l’alumnat de l’IFE del centre. L’objectiu era conèixer la natura que ens envolta a Lleida, i fer activitats i jocs interactius per aprendre sobre conceptes mediambientals.

El primer taller proposat va estar el de Reciclatge de Plàstics, una xerrada molt important envers la problemàtica actual de l’excés de plàstic que hi ha al planeta. Es van tractar temes de com es poden reutilitzar aquests plàstics per crear productes amb segones utilitats com poden ser uns clauers.

Durant la jornada del dimecres es van realitzar dos tallers de Reparació de Bicicletes. L’alumnat va poder comprovar l’estat de la seva bici, així com de reparar punxades, comprovar la cambra d’aire, entre altres. El Martí va proporcionar les eines i recursos mínims per poder tenir sempre a punt la bicicleta.

El dijous, la proposta va anar encarada a la segona utilitat de la roba. Per una banda, es va dur a terme un taller de reciclatge de roba, en la qual, mitjançant roba de cotó vella, es van poder fer polseres, clauers i tot allò que donés la imaginació. D’altra banda, es va fer un Mercat d’Intercanvi de Roba. L’alumnat portava roba que ja no feia servir i aquesta peça es podia intercanviar per altres proporcionades pels companys participants.

Ha estat tot un èxit aquesta setmana de l’Educació Ambiental, ja que l’alumnat i l’equip docent ha pogut aprendre a com donar-li una segona vida a productes que ja no utilitzem. L’objectiu de tots els tallers ha estat fomentar la sostenibilitat dels productes i esgotant menys recursos de la natura.